onsdag 5. januar 2011

Var det det?

Etter 8 mnd og 11 dager er jeg ferdig med å amme og jeg syns det er litt trist.. Det hadde jeg ikke gjettet da jeg startet opp. Kan ikke huske at noen fortalte meg hvor vondt det kunne gjøre i oppstarten.. Og ikke hadde jeg heller skjønt hvor ofte det lille nurket faktisk kunne kreve mat. Og stadig vekk var jeg ute på tur med store våte flekker på klærne. Jeg merket det ikke selv, men skjønte det på de litt rare blikka jeg fikk.
Da lille nurk var 5 mnd startet hun sin tredje økeperiode og jeg tenkte "nå spiser hun meg opp"..Desperat forhørte jeg meg rundt og fant ut at så snart snuppa rundet 6 mnd kunne nedtrappingen starte. Men da den tiden kom var jeg plutselig ikke så klar for det allikevel. Så da ble det til at jeg fortsatte helt til snuppa omtrent krabbet bortover sofaen med puppen i munnen fordi hun hadde noe hun MÅTTE utforske. Derretter har jeg mistet mer og mer melk og i dag er det helt slutt.Ikke er det så mye pupper igjen heller. Og tiltross for at det gjorde hinsides vondt til å begynne med, at det var stressende og utmattende,  så savner jeg det faktisk. Nå er jo jenta egentlig helt uavhengig av mammaen sin. Jeg får satse på at hun allikevel syns jeg er en ganske ok person.

1 kommentar:

  1. Heisann! heldig du er som har hatt det så lenge. Jeg miste med begge mine når de var rundt 6 mnd. Savnet det,å savner det vel enda. De e liksom ikke like avhengig av meg lenger,ikke på samme måte i allefall.
    Ha en fin torsdag vidre.
    Klem Christina

    SvarSlett