onsdag 13. april 2011

Å gjøre noe nytt.

De siste månedene har vært en lang rekke av hendelser hvor jeg har gjort ukjente og nye ting. Det har også innebært masse nye ukjente mennesker.  Til å begynne med var tanken på alt jeg skulle gjennom så skremmende at jeg nesten gav opp og snudde tilbake til det gamle vante igjen. Nå har det gått tre måneder og jeg er glad jeg ikke gav meg. Fortsatt er det endel nytt og ukjent i livet mitt, men det begynner å gå seg til.
Det jeg har skjønt er at det er ikke bare jeg som er redd for å gjøre ting jeg ikke har gjort før og ikke er kjent med. Enten det gjelder å møte nye mennesker eller nye situasjoner. Som jeg kan se trekkes alle mot det trygge og kjente og er ofte redde for noe nytt og ukjent. Jeg sier ikke at jeg syns det er gøy å gjøre ting som er ukjent for meg, men det føles litt bedre etterpå. Verst er kanskje opplevelsen av at man føler seg så alene. Men for hver utfordring blir man litt sterkere og litt bedre kjent med seg selv.
Allikevel må jeg si at det skal bli godt når jeg faller på plass i det trygge sporet i tilværelsen igjen.

1 kommentar:

  1. Det er ikke lett å forstå hva du EGENTLIG beskriver, synes jeg. Men på generelt grunnlag, så er det menneskelig å velge trygge spor og ellers tryggheten. Derfor trenger vi rebeller blandt oss som tørr. Ellers ville verden bare stagnere. Det synes jeg, da. Mange hilsen og lykke til, uansett hva prosjektet ditt er.

    SvarSlett